PODIUM
Cosmètics específics per a farmàcies
                   

Mapa del lloc

Empresa

Botiga en linia

Condicions de venda

Política de privacitat

Contacta
Tot el que ha de saber
sobre les ungles

Malalties de les ungles

Morfología de les ungles

Anatomía de les ungles

Consells útils
Com tractar ungles fràgils

Com deixar de menjar-se les ungles

El fòrum de la onicofagia

El fòrum de les ungles del guitarrista

Tècniques de relaxació i respiració

Ungles postisses
ventatges y desventatges

Passos per una bona manicura

Consultes











Podium y graficos son marca registrada
LA ONICOFAGIA
TRACTAMENT I CONSELLS

Observació: Per favor, feu un petit esforç per a llegir detingudament tot l'article d'aquesta pàgina. A pesar d'haver utilitzat en els nostres articles paraules molt senzilles i comprensibles, resulta molt frustrant tornar a explicar una vegada i una altra els mateixos continguts per i.mail, degut al fet que moltíssims visitants no acaben de llegir tots els nostres consells i ens demanen que responguem a les seves inquietuds amb les mateixes respostes que es donen aquí.

Si us sentiu disposats a seguir llegint aquest article prendre-vos el amb calma, trieu un moment lliure, concentreu-vos, respireu profund sense nervis i sobretot no penseu en no-res exterior llevato en el que aneu a llegir sense saltar-vos cap línia. Si no, deixeu-lo per a un altre moment.

Per a entendre perfectament els consells que es donen en aquesta pàgina, vam recomanar llegir abans el nostre article sobre la Onicofagia.

INTRODUCCIÓ:
La onicofàgia es tracta només amb voluntat pròpia, és a dir, sense cap ajuda externa. No existeix solament un tractament concret per a deixar de menjar-se o mossegar-se les ungles. Només el fet d'haver arribat a aquesta pàgina, representa gairebé el 90% de l'esforç que realitzes per a abandonar aquesta manía. El 10% restant, es tracta de dominar els nervis, ansietat, o problemes quotidians que t'arrosseguen a aquest mal hàbit.
Anem a donar-te alguns consells molt útils per a ajudar-te a sortir d'aquest sofriment.

MOLT IMPORTANT:

Abans de res has de: 1º) Prendre consciència i identificar les situacions que ACTIVIN el teu hàbit de mossegar-te les ungles.
Per exemple: acariciar, tocar, palpar, fregar o gratar les ungles, les vores de les ungles i de les cutícules abans de dur-les a la boca. etc. (apunta tot el que recordis)

2º) Prendre consciència i identificar les situacions que PROVOQUEN o ESTIMULEN el teu hàbit de mossegar-te les ungles.
Per exemple: A l'estudiar, moments d'exàmens, llegir llibres, veient la TV, enfront de l'ordinador, discussions i nerviosisme, etc. (apunta tot el que recordis).

3º) Prendre consciència i identificar les situacions que has EVITAT el teu hàbit de mossegar-te les ungles.
Per exemple: practicar activitats esportives, xerrades amb amics, ballant, estar en llocs públics, escoltar i admetre els retrets de familiars o d'amics quan et mossegues les ungles, quan estàs mastegant alguna cosa, etc. (apunta tot el que recordis).

4º) Realitzar constants autocrítiques de la situació de les teves ungles.
Per exemple: Tinc les ungles molt lletges, tinc els dits torts, és un sofriment i una vergonya al veure'm els meus dits i les meves ungles, quan les deixo créixer em donen ànsies de menjar-me-les i torno al mateix, les meves ungles em creixen horribles, etc. (apunta tot el que recordis).

Només pel fet de donar el seu testimoni en el nostre fòrum de la onicofàgia, moltíssimes persones, s'han fet prou conscients d'aquesta manía, com per a deixar de menjar-se les ungles definitivament.

Si assoleixes prendre consciència de les quatre situacions esmentades, afegida a una determinació voluntària de deixar aquest hàbit, tindràs les armes més poderoses per a emprendre la lluita i vèncer definitivament la teva manía de mossegar-te les ungles.

Prendre consciència significa percebre unes accions o situacions que fem conscientment. Dita d'altra forma, una persona conscient s'adóna del que fa, mentre que la persona inconscient actúa amb gestos o actes que no són pensats conscientment.
Si una persona fa un gest per a dur a la seva boca el seu dit per a mossegar-se la ungla, no és un acte conscient si no ho fa voluntàriament, perquè no s'adóna de tot el que afecta a les seves accions. En una paraula, no sap què és el que li està passant.
Degut al fet que la presa de consciència està relacionada estretament amb la voluntat podem controlar adequadament els nostres actes o accions sabent el que ens està ocorrent. En resum, prendre consciència és adonar-nos del que ens passa o el que fem i alhora tenir la voluntat de modificar o renunciar a les nostres conductes. En la mesura que anem prenent consciència cada vegada que duem els nostres dits a la boca, estarem progressant cap a la superació d'aquest mal hàbit.

Fem una prova: duu el teu dit cap a la teva boca i aturat quan arribis a 5cm de l'objectiu. Repeteix aquesta acció diverses vegades i a unes distàncies diferents. Ara prova a ficar el dit entre les dents un parell de minuts i sense ganes de mossegar-te les ungles. Aquest petit exercici que acabes de realitzar es diu autodomini.
Tots aquests actes els ha pogut controlar durant uns minuts conscientment i amb el teu autodomini, i a poc a poc veuràs com podràs controlar aquest hàbit i quedar-te sense ganes de menjar-te les ungles PER A SEMPRE!

ALTRES CONSELLS PER A TENIR LES DENTS OCUPADES

Per a ajudar-te a deixar progressivament l'hàbit de menjar-te les ungles,prova també a rosegar una arrel de regalèssia o altres plantes comestibles. Les teves dents i la teva boca estaràn bastant ocupats amb aquestes branquetes per a no acceptar a altres convidats com són els teus dits o les teves ungles.
L'arrel de regaliz NO ES MENJA es mastega lentament. L'important és tenir-la entre les dents el major temps possible només en les situacions que activin, provoquen o estimulen el teu hàbit de menjar-te o mossegar-te les ungles.

Esmentem l'arrel de regaliz, per ser una planta molt coneguda, sobretot per les seves propietats medicinales, als nens els agrada mastegar-la pel seu sabor suau. També, podem provar altres plantes comestibles de cada regió o país, mentre tenim la boca i les dents bé ocupades algun temps, fins a assolir desacostumar-nos a poc a poc d'aquest mal hàbit.
En Àfrica i en els països on la gent mastega habitualment aquestes plantes, és molt rar trobar persones que es mosseguen o es mengen les ungles.
L'arrel de regaliz la podem trobar en tots els mercats i herboristeríes del món. No es deu mai mastegar seguidament més d'una setmana aquesta planta o altres plantes comestibles. En tot cas assessora't abans de provar-les i assegurar-te que no tens al·lèrgies o contraindicacions a aquestes plantes medicinales. Llegir informació sobre l'arrel de regaliz
Per a dominar els nervis i l'ansietat, prova prendre també l'extracte de "les Flors de Bach". O l'extracte natural de "Pasiflora"

I que quedi clar: Els veritables culpables no són les teves ungles, són les teves dents.

Altres formes per a tenir les mans ocupades: Consisteix a realitzar un senzill exercici que es practicarà en qualsevol lloc, en l'oficina, a casa, etc.. cada vegada que asseus ganes de menjar-te les ungles. Sobre una superfície qualsevol, copeja amb el rovell dels dits suaument. Aquest mecanisme, a més d'ajudar-te a deixar de mossegar-te les ungles, les enforteix i els donarà resistència.

També és molt important relaxar-se física i mentalment amb practiques d'exercicis de relaxació i respiració, yoga, gimnàstica, esports i entretenir-se amb algun hobby, sortir sovint de casa,veure coses noves i amics, etc.. d'aquesta manera tindràs la possibilitat de deixar anar cap a fora l’agressivitat o frustracions que hi ha en tu.

Quan hagis decidit deixar de menjar-te les ungles, és molt recomanable seguir un tractament adequat perquè les teves ungles recobrin convenientment el seu creixement natural.

Llegeix també les pàgines del nostre
Fòrum de la onicofàgia, pots trobar en elles experiències que poden ajudar-te a lluitar contra el teu hàbit.

ADVERTIMENT:
Es creu de vegades que lluitar contra la onicofagia amb un vernís al gust amarg és bo. No obstant això no hi ha estudis concrets i fiables en nens sobre els factors significatius de toxicitat d'aquests productes i per tant, sovint és un error: Perquè es pela el vernís amb les dents, s’ho empassa i s'acostuma a aquest sabor amarg, oblidant el nociu i perillós que pot resultar l'empassat, per a la salut.



Recordi:
Si Vè. pateix alguna malaltía de les ungles
no esperi, consulti a l'especialista o amb el seu farmacèutic.

[Podium Cosmetics, España.-1980-2016] Copyright © Tots els drets reservats